fredag, 14 december, 2018

Tidsregistreringssystem – hvad indebærer det? Et tidsregistreringssystem er – kort sagt – et system, der hjælper virksomheder med at registrere arbejdstimer. Et sådant system kan hjælpe med at registrere den anvendte tid på en arbejdsopgave, og hvorvidt tidsrammerne for projekter og opgaver bliver overholdt. Systemet kan bl.a. også gøre det nemmere at anføre løn til timelønnede medarbejdere.

Korrekt tidsregistrering – det kan spare dig penge

Men hvordan sparer man så penge med et tidsregistreringssystem? Systemet har flere fordele, der på sigt er med til at spare penge for en virksomhed. Først og fremmest gør systemet det muligt at måle den anvendte tid på en opgave. På denne måde kan man bedre danne sig et overblik, og man kan optimere arbejdstiden ved at reducere mængden af spildt tid. Systemet gør det også muligt at håndtere planlægning af deadlines bedre. Hvis en virksomhed er bevidst om deres udnyttede arbejdstimer, kan deadlines blive lagt mere præcist, og kundekommunikationen kan derfor forbedres. En helt anden fordel er, at ved indførelse af et digitalt system, slipper man for de manuelle fejl, der kan opstå ved timeregistrering. På denne måde kan man f.eks. undgå misforståelser i forbindelse med forkert udbetalt løn eller registrerede sygedage.
Hvis du kan nikke genkendende til nogle af disse situationer, så kan din arbejdsplads måske drage nytte af et tidsregistreringssystem.

Hvad skal man huske?

Selvom der er mange fordele ved et tidsregistreringssystem, skal man også være opmærksom på følgende;
Hvis din arbejdsplads aldrig har gjort brug af et sådant system, skal medarbejdere og ledere først og fremmest vænnes til at bruge systemet. Det er derfor vigtigt at pointere betydningen af systemet for medarbejderne, da de i fremtiden selv skal starte tidsregistrering, hvilket danner grundlaget for deres løn, feriedage og registrering af sygedage. Tidsregistrering kan dog – i starten – føles som at blive overvåget, men der er mange fordele, der taler for systemet, og det kan derfor være en god idé at indføre det på arbejdspladsen.

0 Comments

Leave a Comment